הדבקת פי וי סי PVC  לרצפה

הדבקת פי וי סי PVC  לרצפה

הדבקת פי וי סי PVC  לרצפה הינו הליך פשוט במידה מסויימת אך יחד עם זאת מאוד מוקפד בשלבים, אין לדלג על שום שלב, משום שהתוצאה עלולה להיות עגומה מאוד.

ריצוף PVC,  הידוע גם ריצוף ויניל, הוא חומר זול הניתן להתקנה  במהירות על כל משטח שטוח. עמיד במים עמיד, בעל עמידות של שנים שנים עם תחזוקה מינימלית כדי לשמור על המראה שלו.

להלן השלבים להדבקת פי וי סי לרצפה – הקפידו על הסדר ועל הפרטים

שלב 1 – לטאטא לפני הדבקת פי וי סי – PVC

לטאטא את הרצפה עם מטאטא נוקשה בכדי להסיר כל ליכלוך שנדבק לרצפה, הסיבים הקשים של המטאטא יצליחו להתמודד עם כל החומרים שנדבקו ברצפה בעיקר במחסנים ובמוסכים, ואם זה לא מספיק אז יש להבריש עם מברשת ברזל עד לקבלת רצפה חלקה וללא שמנים, לאחר הניקוי וקרצוף הכתמים יש לנקות המטלית לחה ולייבש לגמרי את הרצפה.

שלב 2 – ליישר את הרצפה

בדוק אם הרצפה ישרה ללא בליטות וללא שקעים, יש להסיר כל גוף שבולט מעל פני הרצפה אחרת לאחר הדבקת הפי וי סי יתגלו גבעות על הפי וי סי, עכשיו יש לאטום את כל השקעים, כל שקע שישאר יתגלה כבור קטן מתחת לפי וי סי ולאחר ההדבקה לא ניתן יהיה לתקן זאת. לאחר הסרת הבלטים וסתימת השקעים יש לנקות שוב את הרצפה לפני השלב הבא.

שלב 3 – לפלס את המשטח

העבירו קווים מפינות החדר באלכסון וצרו זויות של 90 מעלות בכדי לשמור על התקנה ישרה של גליל הפי וי סי או של האריחים, לא תרצו שהאריחים יותקנו בשיפוע אלא אנכית וגם אם הקיר עקום בסוף שלב הדבקת האריחים הישרים משלימים את החריצים שנותרו.

שלב 4 – לכוון נכון

לפרוס את החלק הראשון של ריצוף PVC על פני השטח, באמצעות קו גיר לאורך האורך הארוך של החדר כקו מנחה. השאר כ 10 ס”מ נוספים של פי וי סי שיעלו על הפנל של הקיר ורק מאוחר יותר נחתוך את השאריות בעזרת סכין חיתוך חד.

שלב 5 – להדביק את הפי וי סי – PVC

מרחו דבק על הפי וי סי ועל הריצפה והדביקו, לאחר מכן דחפו מגב הארוך על משטח הרצפה, מהמרכז אל הקצוות החיצוניים, כדי להסיר כל בועת אוויר שנלכדה מתחת לריצוף. האוויר מפריע להדבקת הרצפה. באמצעות המגב גם נבטיח הדבקה יעילה יותר של הפי וי סי לרצפה.

חיתוך מדוייק של הפי וי סי – PVC – לפני ההדבקה

כדי להגיע לחיתוך המדוייק ביותר באזורים עם פינות עגולות או באזורים בהם אין צורה מוגדרת כדאי  להשתמש בגיליון בריסטול דק. שים אותו על האזור הריק וצייר בצורה מדוייקת את האזור. לאחר מכן חתוך בזהירות מסביב.

בדוק שהתוצאה מושלמת, ואז חתוך את ה-PVC לפי הבריסטול. הבעיה הקשה תהיה להדביק בצורה מדוייקת על הדבק מגע, כאן כדאי להיעזר בזוג ידיים נוספות אם אינך מיומן.

לקריאה נוספת
המרכז הישראלי לפרקטים פיויסי שטיחים מקיר לקיר ודשא סינטטי
המרכז הישראלי לפרקטים ופיויסי

המרכז הישראלי לפרקטים בהנהלת שרון וצוות מיומן של מתקינים, יגיעו לביתך ויעניקו לך יעוץ מקצועי לגבי התקנות בהתאם למשטחים ובהתאם - קראו עוד

מה ההבדל בין ריצוף פיויסי לריצוף ויניל

הרבה שואלים אותי מה ההבדל בין ריצוף עם יריעות פיויסי לויניל, אז כבר אענה לכם בתחילת הפוסט - אין הבדל - קראו עוד

מה כדאי לגן ילדים פיויסי או שטיח
פי וי סי אותיות tarkett

עד לפני עשור או שניים השטיחים מקיר לקיר היו הלהיט בגני ילדים ובמשרדים, עד היום ניתן לראות מספר משרדים שטרם - קראו עוד

טיפים לאחזקה וניקוי רצפת ווניל – פי וי סי
טיפים לאחזקה וניקוי רצפת ווניל – פי וי סי

איך לנקות רצפות ווניל או בשפתינו פי וי סי, ראשית יש לשמור יש הפי וי סי מפני שני האויבים הגדולים - קראו עוד

טיפים לבחירת ריצוף
פרוייקטים

צבע הריצוף או חיפוי הרצפה משמעותי מאוד לאווירה אותה תרצו להשיג בבית או במשרד, ולא חשוב בשלב זה אם אתם - קראו עוד

איך לשדרג בית עם ריצוף פיויסי
איך לשדרג בית עם ריצוף פיויסי

אתם נכנסים לדירה מיד שנייה וצריכים כבר לחשוב על שיפוץ כדי להפוך אותה לדירת החלומות שלכם, פיויסי הוא אחד הפתרונות - קראו עוד

צריך עזרה? שלח הודעה בוואטסאפ
התקשרו לקבלת יעוץ