כיצד להתקין ריצוף PVC

כיצד להתקין ריצוף PVC

ריצוף פי וי סי  – לינוליאום  הוא סוג של ריצוף סינתטי, אשר אנשים רבים משתמשים בו לשדרג את בתיהם. יש לו מראה מלוטש, מודרני והוא פופולרי בגלל יחס העלות יעילות, איכות והעמידות שלו.

ריצוף פיויסי היא התשובה החדשה   לכל דאגות הריצוף שלך. הוא  קל להתקנה ולתחזוקה, כמו כן בעל  התנגדות לחומצות מתונות או מדוללות, לסבונים, לדטרגנטים ודלק.

זה סוג של ריצוף מהיר להחלפה או להדבקה על ריצוף מסורתי, הוא בחירה מצוינת עבור אזורי תנועה גבוהה בבתים במשרדים ומבנים ציבוריים.

התקנת ריצוף PVC, הידוע גם ריצוף לינוליאום יכול למנוע הוצאות תחזוקה של רצפה לאורך שנים בשל עלויות התחזוקה הנמוכות של ריצוף פיויסי. כדי להבטיח התקנה טובה ומקצועית, חשוב להכין את המשטח שעליו יהיה מותקן הפיויסי. הנה מה שאתה צריך לדעת לפני שתתחיל.

אז כיצד להתקין ריצוף PVC – להלן מספר שלבים להתקנה עצמית של ריצוף פיויסי

עבוד בסביבה בה  הטמפרטורה בין 20 ל 30 מעלות צלזיוס.

לפני שאתה מתקין  פיויסי, החומר עצמו היריעות צריכות להיות מאוחסנות בטמפרטורת החדר 24 שעות לפני ההתקנה, במהלך ההתקנה הטמפרטורה לא צריכה לרדת מתחת 20 מעלות צלזיוס ולא לעלות על 30 מעלות צלזיוס לפחות 48 שעות.

הסיבה לכך פשוטה החומר מתרחב ומתכווץ בהתאם לטמפרטורה ולכן חשוב שיהיה בטמפרטורת החלל אותו מרצפים כך שלא יתכווץ או יתרחב לאחר ההתקנה. כמו כן הימנע התקנה הרצפה תחת תנאי לחות גבוהה. בנוסף יש להימנע מקרינה ישירה על הריצוף.

שלב ראשון

לטאטא היטב את משטח ההתקנה במטאטא בעל סיבים נוקשים, מטאטא רחוב. ולהסיר כל לכלוך רופף מהמשטח, לנגב היטב עם סמרטוט ריצפה ומים עד לייבוש מוחלט, במידה וישנם כתמים עיקשים יש להסירם על ידי שפשוף וקרצוף עם סבון ומברשת קשיחה שוב עד לייבוש מלא של המשטח.

שלב שני

בדוק את מפלס המשטח, ניתן להשתמש בפלס ובלוחות עץ לבדיקת אזורי שקיעה או בלטים של המשטח, יש לסמן אזורים גבוהים מהמשטח ואזורי שיקוע בכדי לטפל בהם בשלב הבא.

שלב שלישי

בשלב זה ניצור פילוס של המשטח, נטפל בשטחים גבוהים על ידי שיופם ויישורם ובשטחים נמוכים נבצע מילוי בשלבים עם חומרי מילוי עד לקבלת ריצפה מפולסת, יש לדאוג למלא את כל החריצים והפגמים במשטח כדי לקבל משטח אחיד ומפולס  בסיום העבודה.

עם סיום התהליך יש לנקות שוב את המשטח עד לקבלת משטח חלק ללא פגמים.

שלב רביעי

יצירת קוו חוצה בין הפינות המנוגדות של החדר וסימון בגיר עבור כל הקירות בכדי להתחיל את ההתקנה בזווית של 90 מעלות.

שלב חמישי

לפרוס את החלק הראשון של ריצוף PVC על פני השטח, באמצעות קו גיר לאורך האורך הארוך של החדר כקו מנחה. התחל את ריצוף על 3 מילימטר מהקיר ופרוס את גלגל הפיויסי לפי הקו המנחה שסומן קודם לכן ב 90 מעלות, כך תוכל לדאוג שההתקנה תתבצע ישר ולא עקום.

שלב שישי

ישנם מספר סוגי פיויסי, כאלו המגיעים עם דבק וכאלה שיש למרוח עליהם דבק, הצמד להוראות היצרן של הדבק והחל בהדבקה של הגליל שמיושר עם הקו המסומן, תוך שמירה על קו ישר.

שלב שביעי

עם סיום הרצועה הראשונה ניתן לעבור לרצועה השנייה וליישר אותה בהתאם לרצועה הראשונה שהודבקה, במידה וישנו דפוס מודפס על הפיויסי יש להתאים את נקודות המפגש בהתאם לדוגמה שעל הפיויסי.

שלב שמיני

עיברו המגב הארוך על משטח הרצפה, מהמרכז אל הקצוות החיצוניים, כדי להסיר כל בועת  אוויר שנלכדה מתחת לריצוף. האוויר מפריע להדבקת הרצפה. המגב גם מגביר את הלחץ של הפיויסי לרצפה להדבקה טובה יותר.

לגימור מושלם של התקנת הפיויסי ניתן להלחים את החיבורים של משטחי הפיויסי אך לא לכל המתקינים יש אפשרות כזו ולא כולם עושים זאת ובכל מקרה מדובר בעלות נוספת.

לקריאה נוספת
המרכז הישראלי לפרקטים פיויסי שטיחים מקיר לקיר ודשא סינטטי
המרכז הישראלי לפרקטים ופיויסי

המרכז הישראלי לפרקטים בהנהלת שרון וצוות מיומן של מתקינים, יגיעו לביתך ויעניקו לך יעוץ מקצועי לגבי התקנות בהתאם למשטחים ובהתאם - קראו עוד

מה ההבדל בין ריצוף פיויסי לריצוף ויניל

הרבה שואלים אותי מה ההבדל בין ריצוף עם יריעות פיויסי לויניל, אז כבר אענה לכם בתחילת הפוסט - אין הבדל - קראו עוד

מה כדאי לגן ילדים פיויסי או שטיח
פי וי סי אותיות tarkett

עד לפני עשור או שניים השטיחים מקיר לקיר היו הלהיט בגני ילדים ובמשרדים, עד היום ניתן לראות מספר משרדים שטרם - קראו עוד

טיפים לאחזקה וניקוי רצפת ווניל – פי וי סי
טיפים לאחזקה וניקוי רצפת ווניל – פי וי סי

איך לנקות רצפות ווניל או בשפתינו פי וי סי, ראשית יש לשמור יש הפי וי סי מפני שני האויבים הגדולים - קראו עוד

טיפים לבחירת ריצוף
פרוייקטים

צבע הריצוף או חיפוי הרצפה משמעותי מאוד לאווירה אותה תרצו להשיג בבית או במשרד, ולא חשוב בשלב זה אם אתם - קראו עוד

איך לשדרג בית עם ריצוף פיויסי
איך לשדרג בית עם ריצוף פיויסי

אתם נכנסים לדירה מיד שנייה וצריכים כבר לחשוב על שיפוץ כדי להפוך אותה לדירת החלומות שלכם, פיויסי הוא אחד הפתרונות - קראו עוד

צריך עזרה? שלח הודעה בוואטסאפ
התקשרו לקבלת יעוץ