פי וי סי לינוליאום

פי וי סי לינוליאום

פי וי סי או הלינוליאום מיוצר מחומרים מתחדשים. הוא הומצא באמצע 1800, כאשר בחור אנגלי הבחין ביריעת גומי של שמן פשתן מיובש בפחית צבע. מאז עבר החומר מספר שינוייים.

פי וי בי לינולאום קשה להתקנה במקרים רבים, משום שהוא מגיע בגלילים בעלי רוחב של מטר ומעלה ואילו ריצוף ויניל, אותו ניתן לקנות בריבועים חתוכים מראש עם דבק שנמצא כבר על האריחים, והוא יחסית קל להתקנה.
ריצוף ויניל מיוצר מיריעות ויניל, זהו מוצר סינטטי שמקורו בנפט וכימיקלים אחרים, לבד, פיברגלס וצבעים. ניתן לייצר אותו במגוון רחב של גימורים. הוא מגיע בגלילים גדולים, ויש ויפי וי סי וניל זמין בריבועים או במלבנים דמויי פרקט המדמים רצפת פרקט.

יתרונות

פי וי סי לינוליאום שימש בעבר בעיקר אזורים מסחריים כמו בתי חולים ובתי ספר, אך כעת הוא נפוץ יותר גם בבתי מגורים בשל העיצובים החדשים. הואלא אלרגני, ובעל תכונות אנטיבקטריאליות מובנות, מכאן הפופולריות שלו בבתי חולים. הוא עמיד מאוד בפני שריטות ובלאי,  ניתן למחזור ומתכלה. אורך החיים שלה יכול להיות פי שלושה מזה של כל ריצוף אחר, ועם טיפול נכון הוא יראה טוב לאורך זמן.
ריצוף ויניל עמיד למים, וגם פחות רגיש לחומרי ניקוי רבים אך לא כולם. מכיוון שמדובר במוצר סינטטי, הוא זמין במגוון רחב של גימורים וסגנונות.

חסרונות

פי וי סי לינוליאום קשה להתקנה ונדרשת התקנה מקצועית, אגב גם כל ריצוף רגיל ואפילו פרקט חייבים להתקין עם מתקין מקצועי אחרת ההתקנה נראית חובבנית. מכיוון שהוא אינו אטום לחלוטין למים, התקנה לקויה עלולה להוביל לחדירת רטיבות ופוגעת בגימור הרצפה, ולכן התקנה מקצועית נחוצה בדרך כלל. הלינוליאום הוא גם רגיש יותר לחומרי ניקוי, והוא יכול להיפגע על ידי שימוש בחומרים חזקים במיוחד.
אורך החיים של ריצוף פי וי סי ויניל תלוי במידה רבה בציפוי המגן שלו. ולכן יש לבצע מידי פעם משהו כמו שנה מריחת סילקון מתאים להגנה ולהברקה.

התקנה

יש להתקין לינולאום על משטחים יבשים ומפולסים לחלוטין. אריחי פי וי סי עם דבק עצמי הם מהסוג הקל ביותר להתקנה, אך עליהם להיות מיושרים ומודבקים בצורה מושלמת כדי למנוע נזקי רטיבות. התקנת פי וי סי לינולאום בגליל  קשה במיוחד והיא כרוכה במריחת דבק ריצוף מתחת לינוליאום והדבקה מקצועית כולל ביצוע חיבורים מקצועיים למנית חדירת מים בין היריעות.

החלפה ותחזוקה

יש לנקות ביסודיות את המשטח לפני ההדבקה מכל גוף זר ואבק, ואז לבצע הדבקה. אסור להשתמש בחומרי ניקוי כימיים חזקים. סבון כלים עדין ומים חמים הם הטובים ביותר. יש למרוח בסיליקון מיוחד  הרצפה פעם או פעמיים בשנה, מכיוון שזה חיוני לשמירה על אורך החיים של הלינוליאום. רצוי לא לשפוך כמויות מים גדולות ע. ניתן לתקן לינל הפי וי סי, במרה של נזק ניתן להחליף אריחים פגומים.

שיקולים סביבתיים

אחת היתרונות של הפיויסי היא הידודיתיות שלו לסביבה, יש לו רעילות נמוכה, ללא תרכובות אורגניות נדיפות, ניתן לחידוש ומחזור.

מחיר

מחיר הפיויסי לינולאום עדיין נמוך בצורה משמעותי מיתר סוגי הריצוף הקיימים בצורה משמעותית.

לקריאה נוספת
המרכז הישראלי לפרקטים פיויסי שטיחים מקיר לקיר ודשא סינטטי
המרכז הישראלי לפרקטים ופיויסי

המרכז הישראלי לפרקטים בהנהלת שרון וצוות מיומן של מתקינים, יגיעו לביתך ויעניקו לך יעוץ מקצועי לגבי התקנות בהתאם למשטחים ובהתאם - קראו עוד

מה ההבדל בין ריצוף פיויסי לריצוף ויניל

הרבה שואלים אותי מה ההבדל בין ריצוף עם יריעות פיויסי לויניל, אז כבר אענה לכם בתחילת הפוסט - אין הבדל - קראו עוד

מה כדאי לגן ילדים פיויסי או שטיח
פי וי סי אותיות tarkett

עד לפני עשור או שניים השטיחים מקיר לקיר היו הלהיט בגני ילדים ובמשרדים, עד היום ניתן לראות מספר משרדים שטרם - קראו עוד

טיפים לאחזקה וניקוי רצפת ווניל – פי וי סי
טיפים לאחזקה וניקוי רצפת ווניל – פי וי סי

איך לנקות רצפות ווניל או בשפתינו פי וי סי, ראשית יש לשמור יש הפי וי סי מפני שני האויבים הגדולים - קראו עוד

טיפים לבחירת ריצוף
פרוייקטים

צבע הריצוף או חיפוי הרצפה משמעותי מאוד לאווירה אותה תרצו להשיג בבית או במשרד, ולא חשוב בשלב זה אם אתם - קראו עוד

איך לשדרג בית עם ריצוף פיויסי
איך לשדרג בית עם ריצוף פיויסי

אתם נכנסים לדירה מיד שנייה וצריכים כבר לחשוב על שיפוץ כדי להפוך אותה לדירת החלומות שלכם, פיויסי הוא אחד הפתרונות - קראו עוד

צריך עזרה? שלח הודעה בוואטסאפ
התקשרו לקבלת יעוץ